ראשי

הגישו מועמדות

הבית על הצוק

House on a Cliff

img

הטבע שעוטף את הבית, הכתיב את הקונספט העיצובי – המחזק את הטבעי, את הראשוני ואת השימוש בחומרים טבעיים, בעיבוד מינימלי ובגמר טיבעי, שיתמזגו עם הקונטקסט הסביבתי העוצמתי. אלו חומרים שאינם מתחנפים, גבריים אולי, שיתיישנו בחן בהיותם סמוכים כל כך לאוויר המלוח של הים.
האלמנט המרכזי בחלל הנדיב בליבו של הבית, המקשר בין כל החללים האחרים – הינו ספרייה באורך 12 מטרים. הספרייה עשויה מדפי פליז השקועים בגושי אבן קעורים במודולים ורטיקליים. מעל גושי האבן הקעורים תוכנן פרט מיוחד של גריל מיזוג אוויר מפליז שילווה את המודולים באופן שלא ימשוך תשומת לב אלא ידבר בשפתם.
בחלל הספרייה ישנן מספר פינות ישיבה ובהן כורסאות מקוריות של אלבר אאלטו – Paimio model 41 – ו- tank model 400 שתיהן משנות ה-30 של המאה הקודמת. הספרייה תחומה משני צדייה במערכת דלתות פיבוט, בעלות מסגרת פליז ועם מילואה דקורטיבית משתנה מזכוכית. בהמשך לספרייה, מעבר למערכת הפיבוטים, נמצא אזור מנוחה המשקיף לים ובמרכזו שזלונג של חברת Porro, להירגעות ומנוחה.
חלל המנוחה מוביל למתחם אזור ההורים המשקיף אף הוא לים, ובו גם חדר ארונות וחדר רחצה. כולם למעשה נמצאים בגב הספרייה. מצידה האחר של הספרייה, מעבר למערכת הפיבוטים השנייה, נמצאים חדרי הילדים והאירוח. אל מול חזית הספרייה נמצאים חללי האירוח, המטבח וחדר המשפחה. כולם רחבי ידיים, צופים לים.
המטבח עשוי כולו נירוסטה ובעל שני איים. האחד אי עבודה במקביל ליחידות הגבוהות של המטבח, והשני, בניצב אליו, מול הים – אי ישיבה ואכילה.
את המתחם הציבורי עוטף קיר בעל מודולים קעורים עשויים עץ וצבועים ברזינה, כרפרנס ישיר לספרייה.
פלטת הצבעים של הבית טבעית, נייטרלית כאשר כל חומר וגוון נבחרו לאחר בדיקה בשטח בשעות שונות של היום – וזו בגלל השפעתם החזקה של השמש ושל החול על צבעוניותם של החומרים.

אדריכלות ועיצוב פנים: אדריכלית טל גולדשמיט פיש
אחראית פרויקט בסטודיו: שלי אהרון
צלם: עמית גירון

  • שטח: 600 מ”ר
  • צילום: עמית גרון
  • Floor Area: 600 sq.m
  • Photography: Amit Geron

האתר מאפשר לכם ליצור מפגש איכותי עם המתכננים הראויים, בכל קנה מידה, ציבורי או פרטי
ולעשות בחירה מושכלת ואמינה, של המתכננים המתאימים לצרכיכם

הגשת מועמדות
img
Loading...