ראשי

הגישו מועמדות

מלון רחוב מנדלי,תל אביב

Mendelay Hotel

img

המלון שעיצבנו לאחרונה ברחוב מנדלי בתל-אביב, נשען על נרטיב השוזר בתוכו ערכים, תכונות אופי ומסרים בעלי הקשרים אורבניים, גיאוגרפים, תרבותיים וחברתיים. כאן היה זה אופייה של העיר תל-אביב עליו ביססנו את כתיבת הסיפור. המלון ברחוב מנדלי תוכנן להיטמע כחלל עירוני שוקק ופועם בהלימה לאופייה של העיר תל אביב: פאן-תרבותית רב-גונית, מסבירה פנים, מדברת בגובה העיניים, חצופה להפליא, פועמת 24/7. לא עוד “פיל לבן” המייצר מציאות מדומה מנותקת מהווית העיר, אלא ההיפך, פיסת עיר אותנטית המדברת בשפת הרחוב, חוגגת את הרחוב ולא רק משמשת כמקום המספק חדרי שינה זמניים.
המלון נבנה בסוף שנות השישים ונפתח תחת השם “מלון אדיב”. על מנת להפוך לחלק בלתי נפרד ממחזור הנשימה של העיר, המלון נדרש לעבור מטמורפוזה תודעתית עדכנית, מאחר והכלים המסורתיים שעמדו בידיו עד כה כבר לא רלוונטיים. עליו לשכלל עתה את התקשורת שלו עם העיר ולשקם אותה, לרדת אל הרחוב ולדבר בשפתו. כשהרחוב יזהה כי בינו ובין המלון קיימים מכנים משותפים, אזי תהיה זו תחילתה של ידידות מופלאה. שינוי שם המלון מ”מלון אדיב” ל”מלון ברחוב מנדלי”, מגלם הפנמה של מציאות חדשה בתפיסת תפקוד המלון כמבנה ציבור בחיי היום יום של העיר. מציאות זו מגדירה מחדש את תפקידו של המלון ומעבירה אותו תהליך של מטמורפוזה מישות עצמאית אקסקלוסיבית הגובלת עם העיר, לישות אינקלוסיבית המתפקדת כפיסה עירונית אותנטית, שוקקת חיים הנושמת, חושבת וחיה עבור תושביה וגם עבור אורחיה. המלון שעיצבנו פונה גם למעודכנים מבין נוסעי העולם הגדול: הסקרנים, ההרפתקנים האורבאניים, אשר בביקורם הקצר בערי העולם מחפשים אחר חוויה אמיתית דחוסה ובלתי נשכחת שתאפשר להם להרגיש שהם חלק מהכרך ולא נוכרים הצופים מהצד.
השילוב בין ערכי האוריינט והכפר הגלובאלי, שימש לנו כנקודת פתיחה לבנייתה של שפת עיצוב חדשה ואותנטית, המדברת בשפה נגישה הן לקוחות המלון והן לתושבי העיר. טבענו את המושג “גלוריינטאלי” כערך המייצג שפה זו ונטענו בו תכנים מקומיים ושורשיים, שקיבלו ביטוי בתחביר אוניברסאלי מזוקק. ההיתוך בין הצורה והתוכן חולל מציאות חדשה שטשטשה את מקורותיהם, אך בו בעת שיכללה אותם והעניקה להם זהות חדשה ואל-זמנית הניתנת לאינטרפרטציה רחבה. כתב הסת”ם המזוהה כל כך עם מורשתנו כעם, שימש כפלטפורמה להיתוכם של צורה ותוכן לכדי מוטיב הטעון בד.נ.א המאפיין את הערך הפאן-תרבותי, הרב-גוני והנגיש של המלון. חומרי הגמר שבחרנו מוסיפים רבדים תרבותיים והיסטוריים נוספים, התומכים בערכי השפה ומעצימים אותה בעושר תחבירי בעל השראה. שילובו של השף רפי כהן כישות מארחת ומובילה את תחום ה”מזון ומשקאות” במלון, מצהיר על שיתופי פעולה עתידיים עם טלנטים עירוניים מתחומים שונים, שביכולתם לייצר סינרגיה ממנה ייהנו דיירי העיר לצד אורחי המלון, כחלק מתרבות הפנאי של העיר.
המלון תוכנן במקור כקופסא סגורה ופונקציונאלית, על כל המשתמע מכך. חלק נרחב מעבודתנו הושקע בשיקום מערכת היחסים בן קומת הקרקע והרחוב. חזיתות נפרצו, תקרות נפתחו, גבולות טושטשו והבריזה הורשתה לחדור פנימה ולסחוף אחריה את הרחוב והעיר. מיקמנו מרפסת תל אביבית עם פנייה לרחוב ודיברנו בשקיפות וכנות חומרית ומזוקקת לאורך חללי חדר המגורים, המעברים וחדרי המלון.

  • מיקום: תל אביב
  • צוות תכנון: אדריכלות: ברנוביץ’ קרוננברג אדריכלים. תאורה: אילון גביש
  • צילום: עמית גרון
  • Location: Tel Aviv
  • Photography: Amit Geron

האתר מאפשר לכם ליצור מפגש איכותי עם המתכננים הראויים, בכל קנה מידה, ציבורי או פרטי
ולעשות בחירה מושכלת ואמינה, של המתכננים המתאימים לצרכיכם

הגשת מועמדות
img
Loading...