ראשי

הגישו מועמדות

מעונות במרכז הבינתחומי הרצליה

img

חזונו של המייסד והעומד בראש המרכז הבינתחומי הרצליה, פרופ’ אוריאל רייכמן, היה הקמת מרכז אוניברסיטאי שוקק ואינטנסיבי- מקום שיהווה תשתית אקדמית, מחקרית, חברתית וסביבתית לדור הצעיר המקומי וזה שמעבר לים.
עד היום הכיל המרכז שתי שכבות של מבנים: השכבה ראשונה היא סדרה של צריפים מתקופת המנדט הבריטי, שעם הקמת המרכז הוחלט לשמרם. ממקום של חזון וצניעות מוקמו בהם משרדי ההנהלה והנשיאות. השכבה שנייה היא התשתית האקדמית: מבני מחקר והוראה איכותיים המצוידים במיטב הטכנולוגיה, אשר תוכננו על ידי מיטב האדריכלים.
לשתי שכבות חשובות אלו, נוספה עתה שכבת מעונות הסטודנטים: 500 יח”ד אינדיבידואליות, איכותיות, המאפשרות לסטודנטים לשהות בקמפוס במשך כל שעות היום 24/7, 365 יום בשנה.
הפרויקט מורכב משלוש מסות מלבניות פשוטות, בנות 13 קומות, המחוברות ביניהן בקומת הקרקע במערכת של חללים ציבוריים סגורים ופתוחים.
המסה מתוכננת כסדרה של עטיפות: בלב הבניין מוקמו גרעיני מדרגות, מעליות ומרחבים מוגנים. סביבם מאורגנים המגורים בהיקף המסה על מנת לנצל באופן מרבי את המעטפת החיצונית. לבסוף, שכבת תריסים דינמיים מאפשרת בקרת אקלים ותאורה עבור כל דייר באופן עצמאי.
הביטוי החברתי של הפרויקט מרכזי ועל כן מוקמו בו פונקציות המעודדות מפגשים ואינטראקציה בין דיירי הפרויקט. בהיבט זה נכון לציין את המרפסות הקהילתיות ש”הוחסרו” מהבניין, חדרי הלימוד הקבוצתיים בכל קומה וכן בית הקפה, בית הכנסת ושרותי סטודנטים שונים שמוקמו בקומת הכניסה.
המופע הדינמי של חזיתות הבניין, הנובע ממערכת התריסים, יוצר למעשה חזית בניין המשתנה בכל רגע ותואמת את אופי דייריו. עבורנו פרויקט המעונות במרכז הבינתחומי הוא ביטוי לפרויקט חברתי אזרחי דמוקרטי, המאפיין את רוח המקום.
להשקפתנו סטודיו האדריכל הוא מעבדה לפיתוח גישות עדכניות ורעננות לתפקוד בנוף הפיזי, החברתי והתרבותי. אנו דוגלים בגישה פרו-אקטיבית המבוססת על הסתכלות משוחררת, ישירה, עצמאית וביקורתית. המעונות במרכז הבינתחומי ובמרכז האקדמי רופין הם עבורנו שדה לגישה זו.

  • צילום: ניר עובדיה
  • Photography: Nir Ovadia

האתר מאפשר לכם ליצור מפגש איכותי עם המתכננים הראויים, בכל קנה מידה, ציבורי או פרטי
ולעשות בחירה מושכלת ואמינה, של המתכננים המתאימים לצרכיכם

הגשת מועמדות
img
Loading...