ראשי

הגישו מועמדות

מעונות סטודנטים במרכז האקדמי רופין

img

זוכה אות העיצוב הישראלי 2019
קמפוס המרכז האקדמי רופין מתאפיין במבנים מלבניים פשוטים בני קומה אחת ומטויחים לבן, הניצבים בסידור רדיאלי סביב חלל מרכזי ירוק. התחושה הנוצרת בקמפוס הינה של “קיבוץ” אקדמי.
פרויקט המעונות מקדם מרחב אקדמי פעיל 24/7 – נוכחות סטודנטים לאורך כל שעות היממה בקמפוס מבטיחה סביבה קהילתית אקדמית ייחודית. האתגר התכנוני המרכזי היה כיצד לא להפר את האיזון הקיים בין המבנים למרחבים הירוקים.
התכנון המוצע ממקם שני מבנים אורכניים בניצב לחלל החצר המרכזית, כך שמתקבלת נוכחות מעודנת כלפי חצר הקמפוס. בין שני המבנים מתקבל חלל מרכזי בעל טופוגרפיה משתנה כך שמתאפשרת יצירת חיבורים בין אגפי הבניין השונים במפלסים שונים.
נוסף על כך, הצבה זו יוצרת רצף ירוק בין לב הקמפוס לשדות החקלאיים הנושקים למכללה. באופן זה נוצר רצף של מרחבים ירוקים ציבוריים פתוחים במפלסים שונים, המאפשרים מפגשים, ישיבה בחברותא, התכנסות, מסיבות וכד’. מבנה הכניסה למעונות ממוקם בין שני אגפי הבניין ומשמש כ”סלון” אקדמי בו מפוזרים אזורי למידה שונים (יחיד וקבוצות), פינת טלוויזיה, שירותים ופטיו. קפל הקרקע הפנימי עוטף את גג מבנה הכניסה ועל כן מבנה זה נוכח רק כחזית – גג המבנה הירוק הוא חלק מהטרסות של החלל הפנימי.
במעונות חמישה טיפוסי דירות: דירות יחיד (סטודיו), דירות סטודיו לזוג, דירות שני סטודנטים, דירות שלושה סטודנטים וכן דירות נגישות. מגוון זה של דירות מאפשר עלויות שכירות שונות המתאימות לאפשרויות הכלכליות של הסטודנטים. בחדרי השינה בדירות השונות מוקמו חלונות סרט ארוכים, המאפשרים הכנסת אור טבעי בנדיבות ומיקומם בחזית באופן “אקראי”, כמו בא לבטא את השוני בין דיירי המעונות.

 

האתר מאפשר לכם ליצור מפגש איכותי עם המתכננים הראויים, בכל קנה מידה, ציבורי או פרטי
ולעשות בחירה מושכלת ואמינה, של המתכננים המתאימים לצרכיכם

הגשת מועמדות
img
Loading...