ראשי

הגישו מועמדות

פנטהאוז בלב תל אביב

Penthouse TLV

img

הבריכה התכולה והצמחייה שמתנופפת ברוח העירונית, הופכים את דירת הגג בתל אביב לפינת חמד שמשקיפה על נוף אורבני אפור, שכולו שירה לעיר הסואנת. הדירה תוכננה לזוג עם 3 בנות וכלב שביקשו לעצמם בית עם בריכה ובנוסף מטבח חוץ גדול, פינת אירוח וג’קוזי לאירוח מושלם. גם פרטיות החדרים הייתה חשובה לצד חדרי רחצה מוצנעים ואישיים.
אדריכל רז מלמד קיבל את המשימה כשהבניין היה בשלב הבנייה. בשיתוף פעולה עם אדריכל הבניין נעשו שינויים מבניים בעמודים וקירות, לרבות תכנון האלומיניום ייחודי והכנת התשתיות עבורו.
האתגר הגדול של מלמד היה אדריכלות הקומה שסובבת סביב גרעין הבניין, המדרגות והמעליות. המתווה הזה יצר מצב שבו אין חלל אחד מרכזי ולכן החלוקה צריכה להיות מוקפדת ויצירתית. כפתרון, האדריכל חילק את הקומה למרחב ציבורי ופרטי שניצבים זה מול זה. בכל פרויקט של מלמד בולט קו נקי הן בתכנון והן בחומרים והריהוט. תפישה זו מופיעה במלוא הדרה גם כאן, כשלצד השקט החומרי והצבעוני מתקיימת אוירה ביתית קסומה ורגועה.
לבית 2 כניסות, לסלון ולמטבח, שמכניסות לחלל מרוצף אבן טבעית אפורה שממשיכה גם למרפסות.
מטבח מקבילים מחופה גוון גרפיט, כשחלקו הגבוה מיועד לאחסון ומסתיר משטחי עבודה פרקטיים. למולם אי עצום המחופה גרניט שחורה במראה מרחף ומשמש לעבודה וישיבה. את אורכו מדגישה תאורה שנתלתה בסימטריה מושלמת למרכז החלון הצופה לנוף, מהלך תכנוני שיושם עוד בשלב השלד, בו הוויטרינות והחלונות תוכננו כנגזרת של גובה המטבח ליצירת הרמוניה. חזית המטבח מסתובבת לכיוון החדרים וממשיכה עד הקצה השני של הבית. הוטמעו בה דלתות לחדרי השירות והשינה, שיוצרות קשר חזק בין המרחבים, ובמקביל יוצרות פרטיות.
בסמוך למטבח יושבת פינת האוכל שסביבה כסאות דקיקים המשחקים בצבעוניות שחור-לבן-אפור, וחוזרים גם במרפסת. השולחן מחופה פלטה שחורה דקה כמו האי, אך כאן עשויה עץ שמכניס חמימות. היא מתקשטת בתאורה מרהיבה שצורתה המתפתלת מזכירה את העץ שמולה במרפסת. פסי תאורה אורכיים יוצרים המשכיות בתקרת הבית ואף מושכים את המבט לכיוון הסלון והבריכה, כמו גם הספרייה האורכית. זו בנויה מפורניר לרכות וחמימות ומחופה מתכת שחורה שמסתירה מיזוג, ועליה מדפים דקים לאקססוריז ולהבלטת הקו העיצובי הדק. למולה שטיח אפור שמגדיר את הסלון – הריהוט מקבץ את צבעוניות הבית ועומד על רגליים, אלמנט שהאדריכל אוהב שמייצר מרחב וחושף מקסימום. מהסלון נפתחת פרגולה שחורה להגנה מגשם ולהצללה ונתון בה מקרן לערבי קולנוע בחוץ. מדרגות לולייניות עטופות מעקה דק קונסטרוקטיבי מובילות מהבריכה לגג עם מטבח, ג’קוזי וטאבון לחוויית אירוח מושלמת.
סוויטת ההורים, ככל החלל הפרטי, מרוצפת פרקט נעים. החדר עוצב קו מינימליסטי ואין שום פריט, אפילו לא הטלוויזיה על העמוד, שמפריע להתרגעות מול הנוף. הדבר מתרחש בזכות ביטול עמוד קונסטרוקטיבי עוד בשלב הבנייה והפיכתו לעמוד ברזל עגול וצר שאיפשר זכוכית היקפית על 2 פאות החדר. לצד המראה הישיר לגינה, יש פרטיות אבסולוטית שכן לא רואים מהחדר את הסלון.
ארונות בנגרות לבנה ומינימליסטית מוארים בתאורה שקועה בהתאם למיתאר שלהם, ומסתירים את חדר הרחצה המפנק.
חדרי הילדות חוזרים על השפה העיצובית של הבית: מיטות על רגליים, שטיחים להוספת חמימות, ונגרות לבנה עם מדפים שעליהם אקססוריז צבעוניים.
התכנון המוקפד לצד החזרתיות על השפה העיצובית ממחישה שבפרויקט הזה, כמו תמיד, רז מלמד יצר המשכיות מושלמת בין המרחבים בזכות חוט מקשר באדריכלות, בחומריות, ובאלמנטים עיצובים שקושרים את הבית לחלל שלם והרמוני.
במרפסת גולת הכותרת של הבית – הבריכה. היא חפורה מטה בזכות חתך הבניין המדורג שאיפשר לייצר בריכה בקו 0. צורתה האורכית נהיית צרה ליד סוויטת ההורים שממש נושקת אליה ואפילו אפשר לקפוץ ממנה ישירות לתוך המים, ממש כמו בריזורט מפנק. תורמים למראה המעוצב חלוקי הנחל שמשמשים כתעלת גלישה, והצמחייה הנמוכה שמאפשרת מבט אל הנוף דרך מעקה הזכוכית.

  • מיקום: תל אביב
  • צוות תכנון: אדריכל רז מלמד
  • צילום: עמית גרון. צילום אוויר: דורון סער
  • Location: Tel Aviv
  • Photography: Amit Geron. Air: Doron Saar

האתר מאפשר לכם ליצור מפגש איכותי עם המתכננים הראויים, בכל קנה מידה, ציבורי או פרטי
ולעשות בחירה מושכלת ואמינה, של המתכננים המתאימים לצרכיכם

הגשת מועמדות
img
Loading...